Przegl膮d 12 g艂贸wnych i znanych algorytm贸w Google

Google zmienia swoje algorytmy w czasie rzeczywistym aby uczyni膰 swoj膮 wyszukiwark臋 jeszcze lepsz膮 i u偶yteczniejsz膮. Algorytm贸w i system贸w odpowiedzialnych za segregowanie wynik贸w wyszukiwania jest tak du偶o, 偶e m贸wi si臋 偶e Google zmienia sw贸j algorytm mi臋dzy 500 a 600 razy w roku czyli prawie dwa razy dziennie (a w 2018 roku wynotowano ponad 3000 zmian, jednym s艂owem cz臋sto).

G艂贸wne i znane Algorytmy Google i ich aktualizacje

O ile wi臋kszo艣膰 zmian raczej jest nieznaczna to niekt贸re z nich zapadaj膮 w pami臋膰 i wywo艂uj膮 dos艂owne Tsunami w SERP’ach (wynikach wyszukiwania). Dlatego warto zna膰 dotychczasowe wi臋ksze zmiany w algorytmach Google czyli tzw. znane aktualizacje i co oraz kiedy wnios艂y do wyszukiwarki Google. Mo偶na dzi臋ki temu wnioskowa膰 dlaczego pozycja danej strony zmieni艂a uleg艂a zmianie w danym okresie. Poza tym, histori臋 trzeba zna膰, poniewa偶 lubi si臋 powtarza膰.

Algorytm Google Caffeine

Algorytm Google Caffeine

Prze艂om roku 2009 oraz 2010 w bran偶y SEO sta艂 pod znakiem aktualizacji Google Caffeine. Zosta艂a ona wspomniana w sierpniu 2009 i udost臋pniono nawet w jednym z data-center w celu testowania jej przez spo艂eczno艣膰. Czego dotyczy艂a ta aktualizacja? Przede wszystkim Caffeine przyspieszy艂o dodawanie stron internetowych do indeksu, aby od momentu ich opublikowania a偶 do mo偶liwo艣ci ich znalezienia z poziomu wyszukiwarki mija艂o du偶o mniej czasu. Oznacza艂o to oficjalnie, 偶e Caffeine nie zmienia艂 algorytm贸w ustalaj膮cych ranking a sam w sobie by艂 przebudow膮 dotychczasowej infrastruktury indeksuj膮cej.

W efekcie indeks wynik贸w jest 艣wie偶szy i gdy tylko pojawi膮 si臋 nowe aktualne tre艣ci, to mog膮 by膰 one znalezione w Google du偶o szybciej a nie tak jak wcze艣niej dopiero po czasie zale偶nym od tego kiedy Googlebot odwiedzi witryn臋 i kiedy doda j膮 do indeksu. Wspomniana zmiana architektury sprawi艂a, 偶e sam indeks sta艂 si臋 o ponad po艂ow臋 艣wie偶ysz ni偶 wcze艣niej.

Og贸lnie rzecz bior膮c ca艂y proces od indeksacji po ustalenie rankingu zacz膮艂 dzia艂a膰 du偶o szybciej a po ponad 10 latach z poziomu GSC mo偶emy manualnie zg艂asza膰 nowe strony do zaindeksowania i po kilku minutach mo偶na ju偶 je znale藕膰 w wyszukiwarce (przynajmniej po swoim adresie).

Algorytm Google Panda

Algorytm Google Panda

Algorytm Google Panda to nie jest s艂odki misiek w zwierzy艅cu kolosa z Mountain View. Wprowadzona w wersji 1.0 na rynku ameryka艅skim 23 lutego 2011 a 12 sierpnia tego samego roku w Polsce sia艂a postrach w艣r贸d witryn internetowych i os贸b zajmuj膮cych si臋 pozycjonowaniem. W ci膮gu kolejnych czterech lat doczeka艂a si臋 28 znanych aktualizacji a偶 w styczniu 2016 zosta艂a w艂膮czona do tzw. g艂贸wnego algorytmu (Core). Wbrew pozorom wtedy mo偶na by艂o odetchn膮膰 z ulg膮, gdy偶 na samym pocz膮tku Panda by艂a bardziej filtrem, kar膮 dla poszczeg贸lnych stron a w艂膮czenie jej do g艂贸wnego nurtu algorytm贸w rankingowych sprawi艂o, 偶e jest stosowana w czasie rzeczywistym, wi臋c wyj艣cie z jej z艂ego wp艂ywu jest du偶o 艂atwiejsze i odbywa si臋 du偶o szybciej.

Czym takim grozi algorytm Panda? Ofiar膮 tego algorytmu mo偶na si臋 sta膰 gdy na stronie zostan膮 wykryte na stronie takie dzia艂ania jak:

  • plagiat
  • powielenie zawarto艣ci (duplikat wewn臋trzny)
  • niska jako艣ciowo zawarto艣膰 (np. ma艂o tre艣ci a du偶o link贸w wychodz膮cych)
  • spam s艂owami kluczowymi
  • spam generowany przez u偶ytkownik贸w
  • niskie do艣wiadczenia / wra偶enia u偶ytkownika (niska u偶yteczno艣膰)

Bior膮c pod uwag臋 obecne trendy i wygl膮d stron internetowych niby nic strasznego (nie to co w momencie jej wprowadzania), jednak sprawa jest troch臋 bardziej skomplikowana, gdy偶 wykrycie negatywnego dzia艂ania Pandy nie jest 艂atwe.

Algorytm Google Penguin (Pingwin)

Algorytm Google Pingwin - Penguin

Algorytm Google Pingwin wielkie 偶niwa przeprowadzi艂 w kwietniu 2012 roku. By艂 on odpowiedzi膮 Google na dzia艂ania w艂a艣cicieli witryn, kt贸rzy manipulowali wynikami wyszukiwania za pomoc膮 link贸w. Podstawowym celem Pingwina by艂o i nadal jest obni偶anie znaczenia witryn o nienaturalnych profilach link贸w.

Brzmi to bardzo og贸lnikowo, zw艂aszcza 偶e linki same w sobie (jakiekolwiek) nie s膮 zbyt naturalne. Precyzuj膮c czym s膮 z艂e linki, Pingwin za takie uznaje te, kt贸re pochodz膮:

  • z witryn og贸lnie rozumianych jako spamowe, czyli niskiej jako艣ci
  • ze stron utworzonych tylko i wy艂膮cznie w celu budowania profil贸w linkowych (dlatego bardzo mocno oberwa艂y katalogi, ale nie wszystkie)
  • z witryn, kt贸re s膮 nieistotne, nieznacz膮ce, niepowi膮zane
  • ze stron z kt贸rych mo偶na pozyska膰 p艂atne linki (jednak nie nale偶y tego traktowa膰 dos艂ownie, nie ka偶dy link, za kt贸ry trzeba zap艂aci膰, jest z艂y)
  • z wielu r贸偶nych witryn a maj膮 ten sam przeoptymalizowany i nienaturalny tekst zakotwiczenia (na przyk艂ad jak do danej strony b臋dzie prowadzi膰 wiele link贸w z teksu 鈥歬redyt pozna艅鈥 鈥 nie jest to naturalne)

Reasumuj膮c, 偶eby nie by膰 ukaranym przez Pingwina nale偶y linkowa膰 z rozs膮dkiem. Na szcz臋艣cie mo偶na ju偶 na to reagowa膰 teoretycznie szybciej ni偶 kiedy艣, gdy偶 tak jak Panda, algorytm Google Penguin wszed艂 do g艂贸wnego (core’owego) algorytmu. Oznacza to, 偶e w teorii dzia艂a on w czasie rzeczywistym.

Algorytm Google Pirate

Algorytm Google Pirate

Aktualizacja i powstanie algorytmu Google Pirate s艂u偶y dok艂adnie w tym celu co jego nazwa 鈥 walce z piractwem. Algorytm powsta艂 po to aby uniemo偶liwi膰 stronom, kt贸re otrzyma艂y liczne zg艂oszenia o naruszaniu praw autorskich uzyskanie dobrych pozycji w wyszukiwarce. W momencie wdra偶ania i g艂贸wnej fali dzia艂ania obrywa艂y g艂贸wnie du偶e i znane witryny internetowe, kt贸re trudni艂y si臋 udost臋pnianiem pirackich tre艣ci 鈥 film贸w, muzyki, ksi膮偶ek mi臋dzy innymi za po艣rednictwem popularnych swego czasu torrent贸w.

Mimo to, 偶e Google opr贸cz wspomnianego algorytmu wprowadzi艂 restrykcyjn膮 polityk臋 walki z tre艣ciami udost臋pnianymi i rozpowszechnianymi bezprawnie, jest mu trudno walczy膰 z tym zjawiskiem, gdy偶 takie serwisy pojawiaj膮 si臋 ka偶dego dnia.

Strona mo偶e by膰 ukarana tym algorytmem gdy:

  • b臋dziesz rozpowszechnia膰 pirackie tre艣ci
  • otrzymasz du偶o raport贸w o naruszeniu praw autorskich

Chc膮c zapewni膰 spok贸j swojej stronie od Google Pirate wystarczy nie rozpowszechnia膰 niczyjej tre艣ci bez zgody w艂a艣ciciela praw autorskich. Tylko tyle, to wystarczy.

Algorytm Google Hummingbird (Koliber)

Algorytm Google Hummingbird - Koliber

Algorytm Google Hummingbird w Polsce nazywany Koliber to kolejny zwierzak a w艂a艣ciwie ptak w zwierzy艅cu Googla, kt贸ry do艂膮czy艂 do ZOO giganta z Mountain View w 2013 roku. Jego g艂贸wnym zadaniem jest interpretacja zapyta艅 kierowanych do wyszukiwarki, zw艂aszcza d艂u偶szych lub maj膮cych znamiona konwersacyjnych. Opr贸cz tego Koliber zajmuje si臋 dopasowywaniem zapyta艅 u偶ytkownik贸w do ich intencji zamiast suchego znaczenia i brzmienia s艂owa jak mia艂o to miejsce wcze艣niej. Taka zmiana wstrz膮sn臋艂a angloj臋zycznymi wynikami wyszukiwania, poniewa偶 zmiana dopasowanej intencji u偶ytkownika dla danego zapytania przez algorytm mog艂a oznacza膰, 偶e dana strona nigdy nie pojawi si臋 w topie na dane zapytanie.

Google Hummingbird wprowadzi艂 bardzo wa偶n膮 zmian臋 i spojrzenie na wyszukiwark臋. S艂owa kluczowe ca艂y czas mia艂y i maj膮 znaczenie, jednak dzi臋ki niemu coraz wa偶niejsze jest znaczenie ca艂ego zapytania. Spowodowa艂o to, 偶e wy艣wietlane w wynikach jest coraz wi臋cej rekord贸w zwi膮zanych z tematem, ale niekoniecznie zawieraj膮cych wskazane s艂owo kluczowe w tre艣ci.

Zmianie te偶 uleg艂a nie tylko interpretacja niekt贸rych synonim贸w ale tak偶e odmian danej frazy. Intencja u偶ytkownika przypisana do frazy mo偶e by膰 r贸偶na w zale偶no艣ci czy zapytanie jest w liczbie pojedynczej czy mnogiej, dlatego nie zawsze warto umieszcza膰 a tym bardziej spamowa膰 wszystkimi odmianami danej frazy w tek艣cie.

Algorytm Google Pigeon (Go艂膮b)

Algorytm Google Pigeon - Go艂膮b

Pod koniec lipca 2014 roku wprowadzona zosta艂a aktualizacja Gogole Pigeon (Go艂膮b) i zosta艂a ona opisana przez Barry’ego Schwarz na portalu Search Engine Land. Go艂膮b zacz膮艂 odpowiada膰, za dopasowanie wynik贸w wyszukiwania do lokalizacji u偶ytkownika nawet gdy u偶ytkownik nie wska偶e takiej intencji. Oznacza艂o to 偶e wpisuj膮c z danego miejsca szukan膮 fraz臋 w po艂膮czeniu z miastem oraz bez dodania miasta wyniki coraz bardziej si臋 mia艂y pokrywa膰. Wprowadzenie tej aktualizacji sprawi艂o, 偶e strony mniejszych firm lokalnych, kt贸re by艂y dobrze zoptymalizowane dosta艂y mo偶liwo艣膰 rywalizacji z du偶o wi臋kszymi firmami dzia艂aj膮cymi globalnie czy krajowo.

Od czasu wprowadzenia Go艂臋bia zdecydowanie na znaczeniu nabra艂o dodawanie danych teleadresowych w strukturze strony (bezpo艣rednio i za pomoc膮 danych strukturalnych), przedstawianie sp贸jnych danych na temat firmy w r贸偶nych 藕r贸d艂ach, uzupe艂nianie wizyt贸wek Google Moja Firma oraz dodawanie strony do lokalnych zaufanych katalog贸w stron.

Kr贸tko podsumowuj膮c, je艣li dzia艂asz na danym obszarze, nale偶y o tym Google poinformowa膰 a jego algorytm Google Pigeon b臋dzie m贸g艂 odpowiednio sklasyfikowa膰 Twoj膮 witryn臋.

Algorytm Google Mobilegeddon

Algorytm Google Mobile Firendly Update - Mobilegeddon

Google Mobile Friendly Update czyli inaczej Mobilegeddon to odpowied藕 Google na rosn膮ce w zastraszaj膮cym tempie u偶ywanie telefon贸w do przegl膮dania internetu (co dzi艣 wydaje si臋 a偶 nazbyt naturalne). Google chc膮c zapewni膰 swoim u偶ytkownikom, 偶e dostarczana tre艣膰 jest tym czego szukaj膮 i b臋d膮 mogli to w og贸le odczyta膰 na swoim urz膮dzeniu, zadba艂 swego czasu o rozr贸偶nienie wynik贸w wyszukiwania w zale偶no艣ci od urz膮dzenia. Dlatego te偶 wyszukuj膮c czegokolwiek za pomoc膮 telefonu pierwsze艅stwo b臋d膮 mia艂y wyniki, kt贸re s膮 przyjazne dla urz膮dze艅 mobilnych.

呕eby nie ulec konsekwencj膮 jakie za sob膮 nios艂a ta aktualizacja 鈥歸ystarczy鈥:

  • zadba膰 o wersj臋 mobiln膮 strony lub responsywn膮 (z naciskiem na mobile)
  • zapewni膰 czytelno艣膰 tre艣ci na urz膮dzeniach mobilnych
  • stosowa膰 si臋 do wskaz贸wek z GSC dotycz膮cych ewentualnych problem贸w z wersj膮 mobiln膮

Warto pami臋ta膰 o tym, 偶e przyjazno艣膰 wzgl臋dem urz膮dze艅 mobilnych jest oceniana dla ka偶dej podstrony osobno. Dlatego warto szczeg贸lnie zadba膰 o podstrony, kt贸re s膮 kluczowe.

Algorytm Google RankBrain

Algorytm Google RankBrain

Wprowadzony w pa藕dzierniku 2015 roku algorytm RankBrain by艂 prze艂omowy w historii algorytm贸w Google. Przede wszystkim dlatego, 偶e oficjalnie przedstawiono, 偶e za spos贸b jego dzia艂ania i rozwoju odpowiedzialne jest uczenie maszynowe a nie stricte podej艣cie algorytmiczne w 鈥歴tarym stylu鈥. Og艂oszenie, 偶e za dopasowanie odpowiedzi do wskazanych wynik贸w wyszukiwania b臋dzie przeprowadzane przez system wykorzystuj膮cy uczenie maszynowe, czyli swego rodzaju sztuczn膮 inteligencj臋 wywo艂a艂o niema艂e poruszenie w 艣wiecie pozycjonowania.

Dodatkowej pikanterii doda艂 fakt, 偶e w momencie og艂oszenia RankBrain Google okre艣li艂, 偶e to za co jest odpowiedzialny jest trzecim najwa偶niejszym czynnikiem rankingowym. Bior膮c pod uwag臋, 偶e z racji uczenia maszynowego algorytm ten sam si臋 rozwija i uczy wizja, 偶e jeszcze trudniej b臋dzie si臋 dopasowa膰 do gust贸w Google by艂a nieweso艂a dla wszystkich w艂a艣cicieli witryn, kt贸rzy o tym s艂yszeli.

Opr贸cz standardowych czynnik贸w zwi膮zanych z SEO (optymalizacja oraz linki), RankBrain ma tak偶e analizowa膰 elementy charakterystyczne dla danego zapytania. Jego zadaniem jest mi臋dzy innymi ocena trafno艣ci danej strony w wynikach wyszukiwania oraz porz膮dkowanie wynik贸w w SERP (Search Engine Results Page).

Okre艣lenie jak nie zosta膰 pokrzywdzonym przez RankBrain nie jest 艂atwe. Na pewno trzeba dba膰 o to aby zawarto艣膰 strony by艂a jak najtrafniejsza do mo偶liwych zapyta艅 jakie mo偶e 艣ci膮ga膰 oraz aby wra偶enia u偶ytkownika by艂y jak najwi臋ksze. Szczeg贸艂贸w prawdopodobnie nie zna nikt, nawet sam Google.

Algorytm Google Possum (Opos)

Algorytm Google Possum - Opos

Aktualizacja Google Possum czyli Opos to nie tyle jedna zmiana co kilka zmian, kt贸rych apogeum przypad艂o na 1 wrze艣nia 2016 roku. Nie zosta艂a ona oficjalnie potwierdzona, jednak ekstremalna temperatura 108 stopni odnotowana przez MozCast (pogoda w SERPACH) i analiza zmian, kt贸re si臋 dokona艂y pozwoli艂a okre艣li膰 co takiego si臋 sta艂o ze strony Google.

Google Possum dokona艂 przetasowania w wynikach wyszukiwania poprzez zwracanie bardziej zr贸偶nicowanych wynik贸w w zale偶no艣ci o fizycznej lokalizacji osoby wysy艂aj膮cej zapytanie. Oznacza to, 偶e je艣li idzie jak膮艣 firm臋 zlokalizowa膰 wzgl臋dem adresu to istnieje du偶o wi臋ksze prawdopodobie艅stwo, 偶e pojawi si臋 w wynikach osoby z jej okolicy, kt贸ra b臋dzie jej szuka膰.

Reasumuj膮c opos sprawi艂, 偶e jeszcze bardziej faworyzowane s膮 s艂owa geolokalizacyjne odnosz膮ce si臋 do konkretnego regionu czy te偶 lokalizacji. Dodatkowo sama lokalizacja u偶ytkownik贸w wpisuj膮cych dane has艂o nabra艂a jeszcze wi臋kszego znaczenia, dlatego coraz wi臋cej firm jak tylko mo偶e to rejestruje swoj膮 dzia艂alno艣膰 lub jednostki lokalne w kilku miejscach aby dociera膰 do swoich klient贸w oddalonych od siedziby macierzystej.

Algorytm Google Phantom

Algorytm Google Phantom

Aktualizacja algorytmu Google Phantom jest do艣膰 osobliwa i tajemnicza. Do tej pory w czasach swojego rozkwitu pojawia艂a, ulepsza艂a si臋 cyklicznie i g艂贸wnie odpowiada za ocen臋 stron wzgl臋dem czynnik贸w ich jako艣ci. Warto pami臋ta膰, 偶e wp艂ywa w du偶ej mierze nie na ca艂e domeny ale na poszczeg贸lne podstrony czy sekcje, katalogi ocenianych serwis贸w.

Phantom’a po raz pierwszy zaobserwowano w maju 2013 r. i od tego czasu pojawi艂o si臋 jego kilka aktualizacji:

  • Phantom I 鈥 maj 2013
  • Phantom II 鈥 maj/czerwiec 2015
  • Phantom III 鈥 listopad 2015
  • Phantom IV 鈥 czerwiec/lipiec 2016
  • Phantom V 鈥 luty 2017

Trudno jednoznacznie okre艣li膰 za co odpowiada Phantom, jednak do tej pory poszkodowane by艂y z jego tytu艂u g艂贸wnie du偶e marki, kt贸re na swoim sumieniu mia艂y mi臋dzy innymi: agresywne rozmieszczanie reklam, wprowadzaj膮ce w b艂膮d dzia艂ania dotycz膮ce monetyzacji tre艣ci, automatycznie odtwarzanie plik贸w multimedialnych, agresywne pop-up’y i niskie powi膮zanie tre艣ci do zapytania.

Opr贸cz powy偶szych czynnik贸w okazywa艂o si臋, 偶e 藕le dzia艂aj膮ce interfejsy w tym menu, nawigacje, dostosowanie do wersji mobilnej te偶 by艂y brane pod uwag臋. Trudno okre艣li膰 czy to zas艂uga samego Phantoma czy raczej efekt uboczny innych algorytm贸w, ale nie mo偶na wykluczy膰 偶e niekt贸re czynniki s膮 sprawdzane przez kilka algorytm贸w jednocze艣nie. Reasumuj膮c, nie chc膮c by膰 ukarany przez dotychczasowego czy przysz艂ego Phantoma 鈥 nie wprowadzaj u偶ytkownik贸w w b艂膮d.

Algorytm Google Fred

Algorytm Google Fred

W marcu 2017 roku narodzi艂a si臋 aktualizacja 偶artobliwie nazwana przez Gary;ego Ilyesa jako Google Fred. Dlaczego 偶artobliwie? Poniewa偶 we wspomnianym czasie zauwa偶ono zmiany w wynikach wyszukiwania, co sugerowa艂o wprowadzenie kolejnej aktualizacji algorytmu lub kolejnego algorytmu odpowiadaj膮cego za ranking. Poniewa偶 wiele z poprzednich aktualizacji otrzymywa艂o charakterystyczne nazwy (Pingwin, Panda, Koliber, etc.) spo艂eczno艣膰 by艂a ciekawa i 鈥歡艂odna鈥 sensacji jaki tym razem update zosta艂 wprowadzony, jak si臋 nazywa i jak wp艂ynie negatywnie to na co zrzuca膰 win臋 podczas rozm贸w z klientami.

Na takie pytanie Gary odpad艂, 偶e aktualizacja nazywa si臋 Fred i 偶e wszystkie aktualizacje Google w tym wszystkie maj膮 nazw臋 Fred i nie b臋dzie omawia艂 jej szczeg贸艂贸w, gdy偶 takich aktualizacji jest mn贸stwo w ci膮gu roku. Jedyn膮 wskaz贸wk膮 by艂o to, 偶e Fred na swoim celowniku ma witryny, kt贸re naruszaj膮 wytyczne Google dla webmaster贸w.

W wyniku bada艅 spo艂eczno艣ci okaza艂o si臋, 偶e g艂贸wnie dotkni臋te tym updatem by艂y strony o s艂abej jako艣ci tre艣ci, strony poruszaj膮ce wiele temat贸w tylko i wy艂膮cznie generowania przychod贸w z reklam. Niby nic nowego, ale o podstawach zawsze warto pami臋ta膰.

Algorytm Google Owl (Sowa)

Algorytm Google Owl

Zwierzyniec Googla zosta艂 powi臋kszony 25 kwietnia 2017 o kolejne zwierz臋 a mianowicie Algorytm Google Owl czyli Sow臋. Wspomniana aktualizacja by艂a istotna aczkolwiek wzgl臋dnie nietypowa w stosunku do reszty om贸wionych w tym artykule, poniewa偶 nie dotyczy tylko dzia艂a艅 samego algorytmu. To co jest istotne w Google Owl, to fakt 偶e u偶ytkownicy mog膮 samodzielnie zg艂asza膰 niepoprawno艣膰 wynik贸w oraz fakt naruszenia zasad polityki Google w tym szczeg贸lnie mowy nienawi艣ci oraz Fake News贸w.

O ile w tym kierunku Google ju偶 poczyni艂 wiele krok贸w i dzia艂a艅 aby internet by艂 bardziej przyjazny dla ka偶dego u偶ytkownika to sama ch臋膰 w przysz艂o艣ci oddania oceny czy dany news jest rasistowski czy po prostu fa艂szywy nie koniecznie musi by膰 dobrym kierunkiem.

Na szcz臋艣cie g艂贸wne dzia艂ania algorytmu zale偶膮 od zg艂osze艅 spo艂eczno艣ci a nie same z siebie, ale nie wiadomo jak to b臋dzie dzia艂a艂o w przysz艂o艣ci.

Mo偶na by sugerowa膰, 偶e wystarczy budowa膰 w艂a艣ciwy i u偶yteczny content w oparciu o w艂a艣ciwe i wiarygodne 藕r贸d艂a. Pozostaje tylko kwestia ustalenia co jest w艂a艣ciwym 藕r贸d艂em i kt贸ra racja jest bardziej mojsza ni偶 twojsza. Zw艂aszcza, gdy coraz mniej ch臋tnie dodaje si臋 linki do obcych domen, w strachu aby nie traci膰 na pozycjonowaniu albo 偶eby nie dawa膰 u偶ytkownikowi mo偶liwo艣ci opuszczenia witryny, czy z czystego materializmu, 偶e ka偶dy link z naszej witryny kosztuje.

Reasumuj膮c dzia艂anie Google Owl: trzeba uwa偶a膰 co i o kim si臋 pisze.

Podsumowanie przegl膮du algorytm贸w Google

I to by by艂o na tyle w tym wpisie. Nale偶y pami臋ta膰, 偶e Google ca艂y czas zmienia sposoby oceniania i segregowania witryn i z pewno艣ci膮 jeszcze nie raz nas zaskoczy dodaj膮c do swojego Google ZOO kolejnego algorytmicznego zwierzaczka.

Albo nic nam nie powie zgodnie ze swoj膮 ostatni膮 polityk膮, m贸wi膮c 偶e algorytmy s膮 zmieniane codziennie i wystarczy przestrzega膰 wytycznych dla webmaster贸w. Lub przestanie pokazywa膰 niekt贸re statystyki takie jak Page Rank wykorzystuj膮ce bezpo艣rednio opis internetu w postaci grafu (wi臋cej w tym temacie mo偶na znale藕膰 we wpisie: Co to jest Graf i jakie s膮 jego zastosowania?). Jak b臋dzie, czas poka偶e, pewne jest tylko to 偶e zmiany jeszcze b臋d膮 tylko czy na pewno uda si臋 nam je zauwa偶y膰?

Mo偶e Ci si臋 r贸wnie偶 spodoba

1 Odpowied藕

  1. Karol pisze:

    Dygresja: W zamierzch艂ych czasach m贸wi艂o, a nawet czyta艂o si臋 (bodaj偶e 艣wiat nauki) o tym, 偶e bot kt贸ry weryfikowa艂 tre艣膰 wiadomo艣ci w gmailu monitorowa艂 w szczeg贸lno艣ci par臋 kwestii:
    – nie publikowa艂 reklam w prawej kolumnie je艣li otwarta wiadomo艣膰 zawiera艂a jednoznacznie smutne s艂owa (pogrzeb, wypadek, 艣mier膰…)
    – informowa艂 stosowne s艂u偶by – a czasem nawet blokowa艂 wiadomo艣膰 – w przypadku u偶ycia odpowiednich kombinacji s艂贸w atak bombowy, prezydent, terroryzm…

    Niemniej jednak, licz臋 na kolejne ciekawe artyku艂y. Mo偶e jaki艣 podcast?

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *