AdWords

AdWords (Google Ads) – to system reklamowy Google pozwalający na wyświetlanie reklam (linków sponsorowanych) w wyszukiwarce. Linki sponsorowane pojawiają się na samej górze wyników wyszukiwania (nad wynikami organicznymi) oraz na samym dole strony. Linki / reklamy mogą też być wyświetlane w ramach specjalnego programu partnerskiego Google Adsense.

Korzyścią z takiej promocji jest płatność nie za samo pojawianie się tych reklam, ale tylko i wyłącznie za kliknięcia, które wygeneruje. Co więcej trafiają one nie do przypadkowych użytkowników ale przy odpowiednio sprecyzowanej kampanii do tych, którzy są zainteresowani danymi usługami i wpisują/wpisywali pokrewne hasła.

W przeciwieństwie do pozycjonowania rozumianego jako SEO zaletą Google Adwords (Ads) jest szybki efekt działań. Można z dnia na dzień wyświetlać się na samej górze wyników o ile ma się zasilone konto. Wadą jest to, że w przeciwieństwie do SEO jest to tymczasowe i w momencie wyczerpania środków reklamy przestaną się wyświetlać.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *