Domain authority

Domain authority, DA (Autorytet domeny) – jest to wskaźnik określający jak dobrze dana domena będzie sobie radzić w wynikach wyszukiwania oraz na ile jest mocna w stosunku do innych domen konkurencyjnych.

Parametr ten został wymyślony przez firmę MOZ i przyjmuje on wartości od 1 do 100. Im większa jego wartość tym lepiej domena jest podlinkowana i lepsze domeny się do niej odnoszą. Bardzo często wskaźnik DA jest wykorzystywany do określania potencjału poszczególnych domen przed ich zakupem lub ogólnie w procesie pozycjonowania. Czynników wpływających na domain authority jest wiele, jednak najważniejsze z nich to ilość i jakość domen linkujących oraz ich tematyka, a także anchor teksty poszczególnych odnośników.

Dobrze mieć na uwadze, że autorytet domeny to tylko liczba i należy traktować go bardziej orientacyjnie niż jako definitywny wskaźnik jakości domeny. Wynika to z możliwości zmanipulowania go, na przykład w ramach działań Black Hat SEO lub w celu podniesienia wartości domeny do sprzedaży.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *