Mobile-first index

Mobile-first index (Algorytm mobile-first index) – jest to efekt działań Google aby wszystkie strony były mobile-firendly. Gdy strona przechodzi na mobile first indeks, znaczy to że punktem startowym dla Google do oceny staje się jej wersja mobilna lub to jak witryna prezentuje się na urządzeniach innych niż desktopowe).

Bardzo ważne jest, aby strona na urządzeniach mobilnych nie tylko była użyteczna, przyjazna i czytelna dla użytkownika, ale także zawierała taką samą treść co na urządzeniach desktopowych.

Najczęstszymi problemami z wyświetlaniem strony na urządzeniach mobilnych, które wchodzą w zakres mobile-first index to:

  • Błędy 404 na urządzeniach mobilnych (tylko)
  • Powolne ładowanie strony i zasobów
  • Zbyt mały rozmiar fontów
  • Ustawienie elementów klikalnych zbyt blisko siebie.

W Google Search Console (GSC) można odnlaleźć oraz odczytać wszelkiego rodzaju problemy jakie napotkał Google podczas analizy wersji mobilnej strony.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *