Opisy produktów- czyli jak zwiększyć oglądalność naszego sklepu online oraz zwiększyć sprzedaż

Jak powinny wyglądać dobre opisy produktów?

Jak wiadomo opisy produktów w naszym sklepie internetowym, służą jako zastąpienie sprzedawcy. Wszystko, czego byśmy dowiedzieli się w sklepie stacjonarnym podczas rozmowy z pracownikiem, jest zawarte w treści. Na pewno nie powinniśmy korzystać z gotowych opisów od producentów, występują one na każdej stronie, a przecież chcemy zainteresować odbiorców do chętniejszego odwiedzania naszego portalu.

Tekst, który powinniśmy zamieścić na naszych stronach, powinien być w jedyny w swoim rodzaju, napisany w sposób kreatywny, ale również zawierać w sobie wszystkie przydatne informacje. Takie treści nie tylko pomagają rozwiać wszelkie wątpliwości, ale dodatkowo skłaniają do zakupów oferowanych przez nas produktów czy usług.

Kilka zasad, z których możemy skorzystać, tworząc opisy produktów:

  1. Dopasowanie treści pod potencjalnego klienta;
  2. Zamieszczenie w tekście konkretnych informacji;
  3. Zadbaj o wyróżnienie zalet oraz wad;
  4. Wpłyń na emocje czytelnika;
  5. Wyklucz wszystkie wątpliwości;
  6. Zawieraj w swoich treściach tylko prawdziwe informacje.

WooCommerce czy PrestaShop- co wybrać?

Jak zadbać o to, aby opisy produktów były przyjemne w lekturze?

Jeśli chcemy, aby nasze treści były lekkie w czytaniu, zachęcały do zapoznania się z treścią, przyczyniając się na decyzję o skorzystaniu z naszych usług, powinniśmy wziąć pod uwagę, takie kwestie jak:

  • Stosowanie list z wypunktowaniem/numeracją;
  • Dodawanie zdjęć;
  • Dzielenie tekstu na akapity, aby tekst był bardziej czytelny;
  • Pogrubianie najistotniejszych kwestii;

Opisy produktów a SEO

Jeśli chcemy zwiększyć grono naszych potencjalnych klientów, musimy zwracać uwagę jakie teksty publikujemy na naszej stronie. Strategia SEO pomoże nam zdobyć lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. W tym przypadku powinniśmy zwrócić uwagę na takie kwestie jak:

  • Słowa kluczowe, zamieszczajmy w swoich treściach słowa kluczowe, ale oczywiście nie przesadzając z ich ilością;
  • Zastosuj śródtytuły, które wpłyną na czytelność opisów, podzieli tekst na poszczególne elementy, które ułatwi czytelnikom lepsze przyswajanie informacji, dodatkowo zwiększy się widoczność w wynikach Google;
  • Link building, czyli zamieszczanie linków na stronach zewnętrznych, które przekierują odbiorców do naszego sklepu, ale również stosowanie linków wewnętrznych, które ułatwią użytkownikom poruszanie się po sklepie;
  • Stosowanie atrybutów ALT w zamieszczanych obrazach, inaczej mówiąc, opisując zdjęcie, dajemy znać algorytmom Google, co się na nich znajduje, możemy zastosować tutaj również słowa kluczowe;

Co to jest SEO?

Opisy produktów- podsumowanie

Tworzenie unikalnych treści ma wiele korzyści dla naszej strony. Musimy wziąć pod uwagę klienta, bo to do niego należy decyzja o ewentualnych zakupach. Tutaj wymagany jest czas, który trzeba poświęcić, aby wszystko było poprawne i dążyło do celu. Jeśli tak nie jest, nie możemy poświęcić się na zadbanie o content, możemy zdecydować się na współpracę ze specjalistami, którzy za nas napiszą odpowiednie treści.

Pozycjonowanie stron internetowych Sieradz Mobilny kurnik