Jak powinny wyglądać dobre opisy produktów?
Jak wiadomo opisy produktów w naszym sklepie internetowym, służą jako zastąpienie sprzedawcy. Wszystko, czego byśmy dowiedzieli się w sklepie stacjonarnym podczas rozmowy z pracownikiem, jest zawarte w treści. Na pewno nie powinniśmy korzystać z gotowych opisów od producentów, występują one na każdej stronie, a przecież chcemy zainteresować odbiorców do chętniejszego odwiedzania naszego portalu.
Tekst, który powinniśmy zamieścić na naszych stronach, powinien być w jedyny w swoim rodzaju, napisany w sposób kreatywny, ale również zawierać w sobie wszystkie przydatne informacje. Takie treści nie tylko pomagają rozwiać wszelkie wątpliwości, ale dodatkowo skłaniają do zakupów oferowanych przez nas produktów czy usług.
Kilka zasad, z których możemy skorzystać, tworząc opisy produktów:
- Dopasowanie treści pod potencjalnego klienta;
- Zamieszczenie w tekście konkretnych informacji;
- Zadbaj o wyróżnienie zalet oraz wad;
- Wpłyń na emocje czytelnika;
- Wyklucz wszystkie wątpliwości;
- Zawieraj w swoich treściach tylko prawdziwe informacje.
WooCommerce czy PrestaShop- co wybrać?
Jak zadbać o to, aby opisy produktów były przyjemne w lekturze?
Jeśli chcemy, aby nasze treści były lekkie w czytaniu, zachęcały do zapoznania się z treścią, przyczyniając się na decyzję o skorzystaniu z naszych usług, powinniśmy wziąć pod uwagę, takie kwestie jak:
- Stosowanie list z wypunktowaniem/numeracją;
- Dodawanie zdjęć;
- Dzielenie tekstu na akapity, aby tekst był bardziej czytelny;
- Pogrubianie najistotniejszych kwestii;
Opisy produktów a SEO
Jeśli chcemy zwiększyć grono naszych potencjalnych klientów, musimy zwracać uwagę jakie teksty publikujemy na naszej stronie. Strategia SEO pomoże nam zdobyć lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. W tym przypadku powinniśmy zwrócić uwagę na takie kwestie jak:
- Słowa kluczowe, zamieszczajmy w swoich treściach słowa kluczowe, ale oczywiście nie przesadzając z ich ilością;
- Zastosuj śródtytuły, które wpłyną na czytelność opisów, podzieli tekst na poszczególne elementy, które ułatwi czytelnikom lepsze przyswajanie informacji, dodatkowo zwiększy się widoczność w wynikach Google;
- Link building, czyli zamieszczanie linków na stronach zewnętrznych, które przekierują odbiorców do naszego sklepu, ale również stosowanie linków wewnętrznych, które ułatwią użytkownikom poruszanie się po sklepie;
- Stosowanie atrybutów ALT w zamieszczanych obrazach, inaczej mówiąc, opisując zdjęcie, dajemy znać algorytmom Google, co się na nich znajduje, możemy zastosować tutaj również słowa kluczowe;
Opisy produktów- podsumowanie
Tworzenie unikalnych treści ma wiele korzyści dla naszej strony. Musimy wziąć pod uwagę klienta, bo to do niego należy decyzja o ewentualnych zakupach. Tutaj wymagany jest czas, który trzeba poświęcić, aby wszystko było poprawne i dążyło do celu. Jeśli tak nie jest, nie możemy poświęcić się na zadbanie o content, możemy zdecydować się na współpracę ze specjalistami, którzy za nas napiszą odpowiednie treści.