Jeśli chcesz przyciągnąć jak największa ilość klientów do swojego sklepu, trzeba zadbać o jego pozycję. Patrząc na konkurencje, jaka nas otacza, musimy się postarać, aby nasza strona przynosiła korzyści.
Struktura sklepu internetowego
Sklep internetowy jest to rozbudowana strona internetowa, która zawiera w sobie podstrony. Jeśli dopiero rozpoczynamy przygodę ze sklepem online, warto przemyśleć, na jakiej platformie powstanie nasza strona. Jest to jedna z najważniejszych decyzji, biorąc pod uwagę fakt, że na początku nasza działalność nie będzie jakaś duża. Wybranie więc odpowiedniej platformy, może zaoszczędzić nam problemów.
WooCommerce czy PrestaShop- co wybrać?
Jak powinna być zbudowana struktura kategorii, podkategorii oraz stron produktowych?
Musimy na początku przemyśleć, jak będzie prezentowała się nasza strona, jaki układ będzie miała. Jest to istotne znaczenie przy pozycjonowaniu sklepu internetowego. Budowa strony powinna być przejrzysta oraz łatwa w obsłudze przez naszych potencjalnych klientów. Takie strony są doceniane przez algorytmy Google, ale również przez internautów, którzy bez problemu mogą odnaleźć przydatne dla nich informacje.
Czy certyfikat SSL jest potrzebny przy tworzeniu sklepu internetowego?
Jeśli chcemy zdobyć zaufanie, powinniśmy mieć aktywny certyfikat SSL. Jest to istotne w momencie, kiedy użytkownicy podejmują się płatności na stronie. Certyfikat SSL jest to narzędzie, które zabezpiecza przesyłanie danych ze stron internetowych. Również algorytmy Google biorą to pod uwagę i jest to czynnikiem, który wpływa na ranking.
Optymalizacja strony i jej szybkość
Strona ładuje się zbyt wolno? Niestety jest to powód przyczyniający się do małego ruchu na stronie. Wpływ na pozycję strony ma jej szybkość. Jeśli nasza strona spowolniła, możemy skorzystać z narzędzi, które pomogą nam znaleźć i rozwiązać przyczynę. Optymalizacja zdjęć czy grafik jest już wystarczające w przyśpieszeniu sklepu online. Do wolnego ładowania się witryny internetowej może przyczynić się obszerny kod źródłowy bądź zbyt wolny serwer.
Adres URL
Występowanie w adresach podstrony, stron kategorii czy głównej strony symboli, które nie są dla nas zrozumiałe, warto się temu przyjrzeć i usunąć, aby stały się bardziej przyjazne. Algorytmy Google mają na uwadze adresy, które w swojej zawartości mają słowo kluczowe.
Jakie znaczenie w pozycjonowaniu strony ma content?
Słowa kluczowe
Jak wiadomo jest to podstawa pozycjonowania, warto zatem poświęcić dłuższą chwilę na dopasowanie słów kluczowych pod wpisywane przez internautów frazy, a związane z naszą ofertą. Strona sklepu internetowego, która jest optymalizowana na dobranie oferty pod słowa kluczowe, ma większe szanse na uzyskanie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Korzystniejsze wychodzi nam używanie prostych słów, które przyciągną naszych klientów. Możemy również w tym przypadku stosować narzędzia, które pomogą nam przy doborze słów kluczowych dopasowanych pod nasz sklep.
Treści, które są jedyne w swoim rodzaju
Od początku powinniśmy zwrócić uwagę na treści, jakie publikujemy na naszej stronie. Musimy pamiętać, że algorytmy Google zwracają również tutaj szczególną uwagę. Duplikowanie opisów czy też nawet sytuacje gdzie brakuje treści, nie wypłynie korzystnie na wyniki naszej strony. Teksty powinniśmy zamieszczać na stronach kategorii, podkategoriach oraz przy opisach produktów. Każdy tekst powinien być odpowiednio zbudowany, posiadać odpowiednio umieszczone nagłówki, podtytuły. Tutaj powinniśmy zadbać o umieszczenie słów kluczowych, które również będą miały pozytywny wpływ na naszą stronę. Możemy również wzbogacić nasze wpisy o zdjęcia/obrazy, gdzie dodatkowo możemy zastosować ALT. Jest to funkcja, która umożliwia nam opisanie danego zdjęcia, co się na nim znajduje.
Opisy produktów- czyli jak zwiększyć oglądalność naszego sklepu
Link building
Możemy wyróżnić dwa rodzaje linków, tj. linki wewnętrzne oraz zewnętrzne. Linkowanie wewnętrzne jest to zamieszczanie linków na własnej stronie. Linki te mają na celu odsyłanie użytkowników do kategorii, poszczególnych grup produktów czy też innych podstron. Stosowanie takich działań zwiększa naszą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Linki zewnętrzne, to linki, które zamieszczane są poza naszą stroną. Stosowanie takiej strategii ma na celu poprawienie widoczności strony docelowej naszego sklepu. Jeśli mamy zamiar stosować linkowanie zewnętrzne, warto znaleźć takie strony, które mają swoją wartość merytoryczną, mają zaufanie i generują duży ruch. Linki te nie tylko powinny odsyłać zainteresowanych na stronę główną sklepu, ale również na poszczególne kategorie czy konkretnych produktów. Jest to jeden z czynników wpływających na pozycjonowane strony.
Co to jest pozycjonowanie on- site oraz pozycjonowanie off- site?
Blog- czy warto go posiadać, mając sklep internetowy?
Na pozycjonowanie naszego sklepu online również może przyczynić się prowadzenie bloga. Powinien być on powiązany z naszą stroną oraz być oparty na takiej samej tematyce. Zamieszczając wpisy na blogu firmowym jako artykuły eksperckie czy poradniki wzbudzimy zainteresowanie i wygenerujemy ruch na stronie sklepu. Musimy pamiętać o optymalizacji treści pod słowa kluczowe, muszą być dobrane pod naszych klientów i czego aktualnie poszukują. Prowadzenie bloga pomoże nam się zbliżyć do sukcesu, nie tylko zwiększymy sprzedaż, ale również będziemy postrzegani jako eksperci, zbudujemy zaufanie, będziemy wiarygodni oraz zyskamy własną renomę.
Podsumujmy więc proces pozycjonowania naszej strony sklepu online
Pozycjonowanie sklepu internetowego to pracochłonne zadanie, jeśli nie jesteśmy w stanie poświęcić mu odpowiedniej ilości czasu i zaangażowania, możemy nie zyskać planowanego efektu. W takiej sytuacji możemy skierować się do specjalistów, którzy mają pojęcie w tej branży i będą w stanie stworzyć dla nas zadowalające efekty, które wyprowadzą naszą stronę na szczyt i ukażą jej potencjał.