Dosyć często w internecie poszukujemy nie tylko informacji na temat konkretnych produktów czy różnych wydarzeń. Wyszukiwarki internetowe służą nam również do wyszukiwania informacji prawnych, np. o świadczonych usługach. Zatem czy reklama kancelarii jest zgodna z prawem?
Jak wygląda reklama kancelarii prawnej względem etyki zawodowej?
Niestety, ale zasady etyki zawodowej adwokatów zabraniają reklamowania swoich usług. Zgodnie z prawem posiadanie strony internetowej oraz jej pozycjonowanie nie jest zabronione. Prawnicy nie zostaną nałożeni karą, za inwestycję w pozycjonowanie własnej strony.
Jak wygląda reklama kancelarii prawnej?
Reklamowanie kancelarii prawniczej w sieci, nie należy do najłatwiejszych zadań. W tym celu potrzebna jest wiedza i doświadczenie. Potrzebne nam jest to, aby wiedzieć jak skutecznie pozyskać nowych odbiorców. Aby stworzyć reklamę takiej kancelarii musimy mieć pojęcie o:
– profesjonalnym języku i branżowym żargonie, który wykorzystywany jest w tej dziedzinie;
– zasadach i przepisach, które zmieniają się nieustannie;
Przede wszystkim musimy mieć też stałą opiekę merytoryczną prawnika, by mógł kontrolować nasze treści i je weryfikować. Ważne też jest, aby tworzyć treści, które nie są złożone tylko z fraz kluczowych, ale też takich które będą unikalne i odpowiadały naszemu zleceniodawcy.
Zgodnie z prawem etyki zawodowej, adwokaci mogą zamieścić na drzwiach do swojej kancelarii informację o godzinach otwarcia, ale również mogą umieścić szyld informujący o tym, że w danym miejscu znajduje się taka instytucja, która ułatwi klientom dotarcie we właściwe miejsce.
W jaki sposób nie możemy reklamować kancelarii prawnej?
Prawnicy nie mogą reklamować się, np. na bilbordach. Niedopuszczalne również jest zamieszczanie ogłoszeń w gazetach, radiu czy na innych portalach ogłoszeniowych. Zakaz dotyczy również reklamowania się podczas wystąpień w mediach, tj. telewizja.
Efekty SEO jakie osiągniemy, dzięki reklamie kancelarii prawnej
Odnosząc się do stron internetowych i wyszukiwarek mamy możliwość pozycjonowania strony www kancelarii. To działanie nie jest formą reklamy, a jedynie możliwością uzyskania lub stworzenia treści na portalach poza naszą stroną główną. Musimy jednak bardzo ostrożnie dobierać słowa w tworzeniu tych treści, ponieważ między informowaniem a reklamą jest bardzo cienka granica, którą łatwo niestety przekroczyć. Jakie mamy pozytywne skutki działań SEO?
– wzrost ruchu na stronie kancelarii;
– wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania;
– poszerzenie grona odbiorców;
– zwiększenie liczby potencjalnych klientów.
Zastosowanie w swoich działaniach content marketingu przyczyni się do nawiązania trwałych relacji z potencjalnymi klientami, poprzez dostarczanie treści, które będą dla niego przydatne oraz wartościowe. Należy pamiętać oczywiście, aby całkowicie wyzbyć się elementów sprzedaży.
Pozycjonowanie strony internetowej kancelarii
Strona internetowa kancelarii jest pierwszym z czym ma styczność potencjalny klient. Jak wiadomo takich stron jest mnóstwo. Więc, aby się przez nie przebić, należy uskutecznić pozycjonowanie w Google.
Strona kancelarii prawnej
Możemy spotkać się w sieci z różnymi formami reklamy kancelarii prawnej. Najczęściej wybieraną jest własna strona internetowa. Co możemy znaleźć na takiej stronie? Jakie informacje zostają nam udostępnione?
Na stronie internetowej kancelarii prawnej możemy uzyskać informacje na temat właściciela kancelarii oraz jego pracowników. Dodatkowo znajdziemy na niej wzmiankę o świadczonych usługach w danej placówce czy godzin otwarcia oraz danych kontaktowych.
Niestety, ale na stronach internetowych prawnicy nie mogą zamieszczać informacji o aktualnie obowiązujących cenach za świadczone usługi. Nie mogą również opisywać siebie w sposób wartościujący, tak że ich „kancelaria jest najlepsza, nie idźcie do konkurencji”.
Jedynym i najlepszym narzędziem do reklamy strony kancelarii prawniczej jest wartościowe i umiejętne pozycjonowanie strony, tak aby ukazywała się w pierwszych wynikach wyszukiwania.
Czy możemy jeszcze gdzieś się pokazać poza swoją stroną internetową?
Jak dobrze wiemy, nie możemy stosować bezpośredniej reklamy. Ale do poszerzenia grona odbiorców, zdobycia zaufania, wiarygodności oraz potencjalnych klientów, możemy zaistnieć w social mediach.
Zwrócić musimy uwagę na treści, które zostaną opublikowane. Posiadając stronę na portalach społecznościowych czy na YouTube, możemy dotrzeć do znacznie większej liczby odbiorców. Jednakże możemy publikować wtedy jedynie treści merytoryczne. Udostępnione materiały to: zagadnienia pozwalające przybliżyć rozwiązanie danego problemu, dzięki którym możemy przyciągnąć więcej zainteresowanych osób.
Co to są artykuły sponsorowane?
Ważne, aby zapamiętać, że nie możemy używać reklamy bezpośredniej, typu „jestem najlepszy”, „tylko u mnie znajdziesz rozwiązanie”, „przyjdź do mnie, pomogę Ci”. Udzielając porad, które są wartościowe również przyciągniemy wielu nowych klientów.
Dzięki social mediom, na których publikujemy merytoryczne wpisy nie tylko zwiększymy zasięgi, ale również zbudujemy swoją markę osobistą.
Blog jako reklama
Prowadzenie bloga może mieć dla adwokatów pozytywne korzyści. Dzięki blogowi, nie tylko dzielimy się z obserwującymi pewnymi zagadnieniami, ale również udzielamy porad, które przyczyniają się do rozwiązania drobnych problemów. Dzięki takim wpisom jesteśmy wstanie zainteresować wielu odbiorców.
Dodatkowa reklama kancelarii prawnej
W ramach zareklamowania naszej kancelarii możemy skusić się na materiały drukowane, które w pomogą nam na rozpowszechnianie naszego wizerunku, ale również robią to w sposób profesjonalny. Z jakich materiałów, w formie drukowanej może skorzystać kancelaria?
– papierów firmowych;
– teczek;
– wizytówek;
– kopert.
Kto może wykonać reklamę kancelarii prawnej?
Jeśli chcemy osiągnąć jak najlepsze efekty z naszej reklamy, możemy zdecydować się na zlecenie jej agencji reklamowej. Firmy takie zajmują się kompleksową reklamą, zajmują się wszystkimi aspektami związanymi z zaistnieniem firmy w sieci.
Jeśli chcemy już zdecydować się na taką agencję, warto jednak wybrać tę która już ma doświadczenie w tworzeniu prac dla kancelarii prawniczych. Taka współpraca może polegać na założeniu strony internetowej, stworzenie identyfikacji wizualnej oraz kompleksowe wsparcie na każdym etapie współpracy.
Co więc wiemy o reklamowaniu kancelarii prawnych?
Wszystkie kancelarie, nie tylko prawne, które muszą trzymać się zasad etyki zawodowej, potrzebują odpowiedniej reklamy. Musimy w subtelny sposób, ale i przynoszący efekty dotrzeć do klientów. Aby we właściwy sposób stworzyć wartościowy przekaz, który zbuduje naszą markę, wyrobi sobie zaufanie oraz pozyska nowych klientów.