Pozycjonowanie lokalne stron to nic innego jak pozycjonowanie ogólne, ale dla węższego grona. Firma, która próbuje wybić się ponad konkurencję, powinna być jak najlepiej widoczna w lokalnych wynikach wyszukiwania, tak aby ułatwić dostęp potencjalnym klientom na odszukanie jej. Co to jest za rodzaj pozycjonowania strony? Z czego składa się proces?
Lokalne pozycjonowanie strony, co to jest?
Są to czynności, które określa się również SEO lokalne, ma to na celu zwiększenie widoczności firmy w Internecie. Możemy skojarzyć to z normalnym pozycjonowaniem stron, jednak różnią się od siebie grupą odbiorców oraz słowami kluczowymi. Tego rodzaju pozycjonowanie jest tworzone dla osób, które chcą uzyskać informację bądź skorzystać z usługi w danym regionie. Jako region możemy rozumieć ulicę, województwo, choć najczęściej dotyczy się to miasta.
Nie musimy zawsze w treściach zamieszczać jako słowa kluczowe np. nazwy miasta czy ulicę. Możemy skorzystać z usługi geolokalizacji, które za pomocą adresu IP lub GPS pomaga ustalić lokalizację bez wpisywania przez internautów danych miejsca, którego szukają. Strona internetowa nie tylko powinna być zoptymalizowana pod słowa kluczowe, ale również posiadać własną wirtualną wizytówkę, która ma zawarte w sobie dane adresowe.
Do kogo kierowane jest pozycjonowanie lokalne?
Jak wcześniej napomnieliśmy pozycjonowanie lokalne różni się od ogólnego pod względem grupy odbiorców. Tutaj w tym przypadku jest ona mniejsza, ponieważ ma dotrzeć do osób, które są zainteresowane daną usługą w konkretnym mieście. Używając słów kluczowych, które powiązane są z lokalizacją firmy, Google może ułatwić zadanie i pokazywać internautom dokładniejsze wyniki, przyczyniając się do lepszej widoczności strony.
Biorąc pod uwagę fakt, że grupa lokalna jest dużo mniejsza, to jednak pozycjonowanie lokalne dla określonej lokalizacji może bez problemu pozyskiwać klientów, wpływając na rozwój działalności. Mniejsze grono wcale nie oznacza słabszego ruchu na stronie czy też mniejsze zyski. Użytkownicy, przeglądając ogłoszenia w swoim rejonie, dodatkowo patrząc na dobry content, zdecydują się na skorzystanie ze świadczonych usług.
Jak zacząć pozycjonowanie firmy?
Jeśli nie potrafimy sami stworzyć wartościowego contentu, możemy zdecydować się na podjęcie współpracy ze specjalistą z branży SEO, który przygotuje dla nas jak najlepsze treści, które zaciekawią odbiorców, przekonają do zakupu oraz będą odpowiednie dla algorytmów Google. Jeśli chcemy mieć jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, musimy wyróżniać się na tle konkurencji i trzymać się zasad SEO.
Słowa kluczowe
Jak w każdym przypadku słowa kluczowe odgrywają tutaj kluczową rolę. Poprzez stosowanie w swoich treściach ich, internauci wpisując w wyszukiwarkę to, czego akurat potrzebują, mają szanse na trafienie do naszej witryny. Oczywiście musimy zacząć od analizy potrzeb naszych potencjalnych klientów i popularności słów kluczowych, czyli takich, które najczęściej są stosowane podczas wyszukiwania informacji. Dodatkowo powinniśmy dokonać analizy konkurencji. Możemy tutaj również skorzystać z gotowych narzędzi marketingowych, które pomogą przeanalizować nam konkurencję pod kątem stosowania słów kluczowych. Istnieją darmowe, jak i płatne programy do analizowania.
Optymalizacja
Zanim podejmiemy jakiekolwiek działania związane ze stroną firmy, powinniśmy przeprowadzić audyt SEO, który pomoże nam pokazać aktualny stan naszej strony, wykazać błędy, jakie na niej występują oraz pokazać co trzeba zmienić, aby spełniała wymagania algorytmów Google. Oczywiście błędy trzeba będzie naprawić, ponieważ od tego zależy pozycjonowanie naszej strony. Im więcej posiada błędów, tym dłużej będzie trwało pozycjonowanie.
Działania SEO
Czynności, które wykonujemy pod pozycjonowanie lokalne firmy, dzielimy na dwie fazy: te, które dzieją się na stronie oraz te, które występują poza nią. Do działań wewnętrznych podpisujemy wszystkie podstawowe działania SEO te, które wykonywane są zawsze, bez względu na rodzaj pozycjonowania. Musimy zadbać o adres URL, mapkę strony, usprawnić otwieranie się strony, jeśli wolno działa. Później optymalizujemy stronę, pod wybrany obszar, aby algorytmy mogły podpisać ją pod konkretną lokalizacją.
Do głównych działań SEO należy właściwe umieszczenie słów kluczowych w odpowiedniej ilości, tak aby trafić do klienta. Ten rodzaj pozycjonowania poprzez SEO polega również na utworzeniu miejsca, w którym zostaną udostępnione dane adresowe, tj. adres firmy oraz kontakt. Pamiętajmy, że udostępnianie tych danych powinno być spójne, aby móc bezproblemowo dopasować lokalizację.
Linkowanie wewnętrzne
Są to czynności, które na celu mają zamieszczanie linków odnoszących na nasze podstrony czy konkretne produkty. Są to działania, które przyczyniają się do łatwiejszego poruszania po stronie przez naszych potencjalnych klientów, ale również spowodowanie dłuższego pozostania na stronie. Są to korzystne sytuacje dla witryny, ponieważ dzięki temu zdobywa zaufanie i staje się wartościowa dla odbiorców.
Content marketing a pozycjonowanie lokalne firmy
Ważne jest, aby nasza strona była atrakcyjna dla użytkowników, by nie dopuścić do zniechęcenia i opuszczania naszej witryny. Strona, którą budujemy, musi prezentować najwyższą jakość, pokazywać wysokiej jakości treści, ponieważ wpłynie to na odbiór naszych usług jako tych wartościowych. Strony o niskiej jakości są postrzegane niestety jako nieprofesjonalne i niegodne zaufania.
Podsumowanie
Są firmy, którym zależy tylko na widoczności w lokalnych wynikach wyszukiwania. Nie mają potrzeby, aby uwidaczniać się na większe obszary, ponieważ ofertę kierują bezpośrednio pod swój region oraz przyczyniają się do pewnego zysku.